Peronul X

Îţi mai aminteşti de ziua aia când ne-am plimbat cu trenul? Păşeam apăsat pe asfaltul peronului 7. Trenul prăfuit, gol de mulţi ani, s-a oprit zgomotos în faţa noastră. Eu aveam părul negru şi lung, iar tu o poşeta galbenă care stătea atârnată de umărul tău în lumina oarbă a răsăritului. Ne-am urcat şi ne-am dus la locurile noastre. Trenul era luminos, pe scaune era aşternută pudră de talc, iar controlorii şi valeţii erau cu toţii parcă din aceiaşi familie: înalţi, uscăţivi şi palizi, cu toţii aveau aceleaşi haine prăfuite din totdeauna şi acelaşi zâmbet rece, politicos şi oarecum uimit să vadă din nou călători în trenul acesta nebăgat în seamă, aproape invizibil. După ce ne-au văzut biletele s-au închis cu toţii, chicotind, într-o anexă îndepărtată a trenului.
Parfumul de iasomie se amesteca cu altceva, putred şi umed. Geamurile erau aburite aşa că ai scos o batistă dintr-unul din buzunare şi le-ai şters cât să vedem cerul şi umbrele copacilor.
Curând am ajuns într-un tunel, întunericul a invadat trenul. M-ai strâns de mâna şi am ştiut că ne apropiem. Un zâmbet nebunesc mi s-a aşternut pe chip şi m-am ridicat. Am alergat până la uşa, trenul mai avea puţin şi ieşea din tunel. Am deschis uşa. Lumină din nou. Lacul imens se juca cu razele soarelui în faţa noastră. De undeva din spate chicotelile se opriră, iar paşi repezi se apropiau de noi. Am sărit fără să ne gândim de două ori înainte. Rădeam ca nebunii în soare şi nu ne păsa de apa rece care ne îngheţa oasele şi ne făcea să ne pierdem minţile încă odată.
Eram împreună şi atât conta. Lumea asta moartă voia să ne fure iubirea şi noi nu am lăsat-o.

Peronul X

Un gând despre „Peronul X

Lasă un răspuns

