ceasuri și irealitate

A fost odată o peștera plină cu ceasuri. Erau bizare, se contopeau unele cu altele, se topeau și își reveneau, erau solide și lichide, unele se învârteau haotic, pe când altele nici nu se mișcau. Își schimbau culoarea și consistența, funcționau parcă după un set de reguli neștiut.
Când le priveam mă simțeam ca o bucată de haos. Peștera era parcă răsăritul conștiinței mele. Aici începe totul, aici se termină totul. Te naști și mori intr-o peșteră cu ceasuri. Fiecare ceas arată timpul unei galaxii. Totul devine confuz pentru că timpul nu curge întotdeauna în același sens. Atunci ce măsoară ceasurile? Poate măsoară distanțe. Distanțe între suflete. Ești departe, atât de departe că mă dezintegrez si ceasul meu odată cu mine. Sau poate nostalgia. Ce-i aia nostalgie? Nu cunosc asa ceva. Simt cum mă topesc incet. Nostalgia picură încet.
Peștera e pierdută intr-un labirint infinit. De aici poți accesa cosmosuri inaccesibile pană acum. Sensul se degradează treptat. Lângă peșteră se află cea mai mare pădure pe care am văzut-o vreodată. E albastră ca părul sirenelor și sclipește scăldată în soare.

Am confundat imaginea oamenilor și a orașului și a pădurilor și a fiecărui fir de iarbă ce crește neîncetat cu realitatea. Cum poate asta să fie realitatea și cum am putut crede asta? E doar o imagine gigantică care nu se mai termină odată. E doar o inchisoare ce te orbește fără posibilitate de ieșire. În lumea asta sunt doar o imagine în oglindă. Mă auzi? Ce faci? Simți? Sunt reflecția unei reflecții, cum aș putea să simt? Adevarata realitate e un val nevăzut de melancolie care plutește peste tot. Ne înconjoara pe nevăzute pe toți. E singurul lucru real, înafara oglinzii. Ne întâlnim câteodată în acest val stupid si imi șoptesti la ureche, mă strângi in brațe, adormim pe veci.

melting-watch

Salvador Dali – Melting Watch

Lasă un răspuns

